Dag 2 - Koh Samui/Koh Tao

Dag 2 startade med väckning kl. 05:00 vilket gav oss 3 timmar sömn den natten. Det var lagom med tanke på att vi hade sovit hela föregående dagen.

Vi packade ihop oss, åkte ner, checkade ut och blev skjutsade av chauffören (samme man som dagen innan) till flygplatsen.

Vi checkade in bagage, gick igenom säkerhetskontrollen och gick vidare till resans första cheeseburgare från Burger King. Mmm...! Den satt bra i magen efter lång resa och alkohol.

Vi åt, boardade, flög i 45 min till ön Koh Samui, hoppade av och konstaterade att det var världens minsta utomhusflygplats. Vi köpte buss och båtbiljetter till Koh Tao, åkte till hamnen, väntade på båten i 3 timmar ca., drack lite öl, åt lite chips och hittade en söt liten valp!

Efter en ganska långtråkig väntan kom båten som skulle ta oss till Koh Tao via Koh Phangan. Det tog 2 timmar. Jag sov hela vägen.

Framme på Koh Tao tog vi en taxi till hotellet som vid första intryck inte levde upp till beskrivningen och bilderna på nätet. Lite besvikna packade vi upp oss på rummet och diskuterade om vi skulle byta hotell dagen därpå. Hotellet låg ca. 10 min med bil från hamnen och stranden, inte helt vad vi hade väntat oss!

Vi bytte om, gick ut och promenerade ner till hamnen. Vi gick till en restaurang och åt middag och drack öl medan solen gick ner. Sedan tog vi en taxi tillbaka till hotellet och så var dag 2 slut.